• Wrzesień 2022

        • Na zajęciach koła informatycznego uczniowie zapoznali się z zawartością zestawów z mikrokontrolerem BeCreo.

          Na kolejnych zajęciach wykonywali wybrane przez siebie projekty polegające na podłączeniu elementów elektronicznych do mikrokontrolera, stworzeniu programu komputerowego, który bezie sterował pracą podłączonych elementów elektronicznych, przesłaniu programu z komputera do mikrokontrolera, obserwacji działania pracy mikrokontrolera, poprawy ewentualnych błędów oraz rozbudowaniu projektów. Uczniowie wykonali symulacje sterowania światłami drogowymi, dyskotekowymi, grania prostych melodii i sygnałów dźwiękowych.

          Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie zostali zapoznani z zasadami bezpiecznej pracy i narzędziami zakupionymi przez szkołę w ramach programu. Na kolejnych zajęciach uczniowie przygotowali stanowiska warsztatowe do pracy, przykręcając imadła do blatów roboczych.

          Damian Adamek

           

          Uczniowie klas ósmych wzięli udział w cyklu lekcji, podczas których przeprowadzali wywiady z wybranymi postaciami znanymi ze szkolnych lektur. Użyli przy tym nowoczesnego sprzętu: gimbali, mikroportów, dyktafonów, a wszystko sfotografowali aparatem cyfrowym. Poznali pracę dziennikarza nie tylko od strony merytorycznej, lecz także od strony technicznego przygotowania.

          Agnieszka Kaźmierczyk

        • Październik 2022

        • Uczniowie klas 6 na zajęciach technicznych wykonywali swoje projekty - budowle z patyczków, płyty z gwoździami niezbędne do malowania włóczką (tzw. stringart).

          Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie ćwiczyli technikę wbijania gwoździ i cięcia drewna.

          Damian Adamek

        • Listopad 2022

        • Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie ćwiczyli umiejętność obróbki drewna. W tym celu używali piły, tarników, pilników i dłut.

          Na kolejnych zajęciach uczniowie składali drzwi do szafki, w której jest umieszczona szkolna drukarka 3D i wymieniali uszkodzone kółka w szafce ze szkolnej biblioteki. Podczas tych zajęć mieli okazję wykorzystać zarówno narzędzia ręczne (młotki, punktaki, wkrętaki), jak i elektryczne (wiertarko wkrętarka).

          Na kole informatycznym uczniowie rozpoczęli pracę z robotami Photon. Zainstalowali aplikację na swoich smartfonach i korzystając z różnych trybów pracy, programowali ruch robotów na specjalnych matach. Uczniowie również zaczęli pierwszą przygodę z drukarką 3D. Na pierwszych zajęciach zapoznali się ze szkolnym sprzętem i wyposażeniem dodatkowym i dokonali kalibracji drukarki. Wykorzystując interaktywny monitor, przejrzeli propozycje projektów modeli 3D na kilku portalach.

          Damian Adamek

           

          Uczniowie klasy 2a na lekcji informatyki wykorzystali interaktywny monitor do nauki kodowania w ramach innowacji pedagogicznej "Zakodowani".

          Patrycja Bartman

           

          Uczniowie z klasy 6a i 6c w ramach zajęć koła biologicznego korzystali z mikroskopu cyfrowego, przez który obserwowali budowę zewnętrzną zwierząt należących do stawonogów - biedronek i pąkli (ich wapiennych pancerzyków).

          Agnieszka Liszka

           

          Uczniowie klasy 5a korzystali z monitora interaktywnego podczas lekcji języka angielskiego. Uczniowie grając w gry językowe powtarzali słownictwo dotyczące sportów.

          Agnieszka Bagińska

           

          Uczniowie klasy 8c na lekcji fizyki omawiali elementy obwodu elektrycznego oraz łączyli je z wykorzystaniem stacji lutowniczej. Dodatkowo poznali zestaw mikrokontrolerów i płytki z elementami obwodu elektrycznego.

          Donata Staszek-Piętek

        • Grudzień 2022

        • Na lekcji techniki uczniowie wykorzystali pistolet do klejenia na gorąco w projekcie drogowego koła fortuny.

          Na lekcjach informatyki w klasach 4-8 uczniowie zapoznali się z budową i pracą drukarki 3D. Uczniowie pobrali projekty modeli ozdób świątecznych, następnie przygotowali je do wydruku w Slicerze. Efektem pracy były udane bożonarodzeniowe modele.

          Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie nauczyli się obsługiwać strug, wygładzając kawałki deski i dokonywali pomiarów suwmiarką.

          Na zajęciach koła informatycznego wykorzystaliśmy monitor interaktywny do nauki kodowania w serwisie Code.org.

          Damian Adamek

           

          Uczniowie klas młodszych drukowali bożonarodzeniowe ozdoby.

          Agnieszka Walicka

           

          Grudzień to był bardzo pracowity i intensywny czas na wykonywanie świątecznych ozdób. Uczniowie w klasach 4-6 na lekcjach plastyki oraz oraz uczniowie klas 1-3 w szkolnej świetlicy z ogromnym zaangażowaniem wykonywaki kolorowe czapeczki. Takie elementy wyjątkowych dekoracji powstały dzięki bajecznie kolorowej włóczce, zakupionej w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Kolorowe czapeczki, montowane na naturalnych szyszkach, które były wspaniałą świąteczną dekoracją, zostały przekazane na szkolny, świąteczny kiermasz.

          Izabela Fidytek - Dyl

        • Styczeń 2023

        • Uczniowie klas 4 na lekcjach informatyki rozpoczęli swoją przygodę z robotami Photon.

          Zainstalowali na swoich smartfonach specjalną aplikację, dzięki której sami mogli uczyć się obsługi i programowania robota. Nauka polegała na rozwiązywaniu wyzwań i pokonywaniu kolejnych poziomów, dzięki czemu poznawali nowe umiejętności robota.

          Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie odkrywali świat elektroniki. Za pomocą multimetru cyfrowego mierzyli napięcie elektryczne baterii i zasilaczy. Zapoznali się z elementami elektronicznymi: diodą LED, rezystorem, silniczkiem małej mocy. Przy pomocy multimetru mierzyli wartość rezystancji rezystorów.

          Damian Adamek

           

          Wykorzystanie monitora interaktywnego na zajęciach z edukacji informatycznej w klasie 1b i 3b.

          Katarzyna Szpak, Bernadeta Dubiel

        • Luty 2023

        • Na zajęciach techniki uczniowie klas 5 wykorzystali klej na gorąco do budowy postaci i zabawek z plastikowych elementów (zakrętek, butelek, pojemników, kubków, itp).

          W ramach Tygodnia Bezpieczeństwa uczniowie wykorzystali monitor interaktywny do ułożenia zdań z rozsypanki wyrazowej na temat sposobów radzenia sobie z hejtem i internecie.

          Na zajęciach koła informatycznego uczniowie programowali mikrokontrolery: sterowali wyświetlaczem, diodami LED i serwomechanizmem.

          Na zajęciach koła majsterkowicza kolejna grupa uczniów ćwiczyła technikę wbijania i wyciągania gwożdzi, piłowania drewna i zaczęła konstruować karmnik dla ptaków.

          Damian Adamek

           

          Na zajęciach koła artystycznego uczennice klasy 5a i 6c zapoznały się z podstawami kroju i szycia.Uczennice z kolorowych materiałów wycinały proste formy serduszek i ptaszków, a następnie korzystając z kolorowych nici oraz wysokiej klasy maszyny do szycia zeszywały małe krawieckie cudeńka.

          Izabela Fidytek-Dyl

        • Marzec 2023

        • Uczniowie klas 5 na lekcjach informatyki tworzyli animacje komputerowe nie tylko na komputerach, ale również przy użyciu monitora interaktywnego.

          Na zajęciach koła informatycznego uczniowie kontynuowali swoją przygodę z robotami Photon, pokonując kolejne logiczne wyzwania i zadania.

          Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie zaprojektowali i budowali karmnik dla ptaków używając narzędzi ręcznych i elektrycznych.

          Damian Adamek

           

          Na zajęciach koła artystycznego uczennice klasy 5a i 6c z ogromnym zaangażowaniem tkały na małych krosnach. Nie tylko krosna, ale również kolorowa włóczka została zakupiona w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Włóczka była również inspiracją do podjęcia pierwszych prób zmagania się z robótkami szydełkowymi.

          Izabela Fidytek - Dyl

        • Kwiecień 2023

        • Do zajęć koła informatycznego dołączyli nowi uczniowie i przy współpracy ze swoimi bardziej doświadczonymi kolegami i koleżankami podjęli wyzwanie rozwiązywania logicznych zagadek w misji robotów Photon.

          Uczestnicy koła majsterkowicza ukończyli budowę karmnika dla ptaków. Kolejnym projektem były drewniane figurki wykonane przy użyciu dłut, młotków, pilników, zdzieraków i innych narzędzi ręcznych. Następnie uczniowie przy użyciu multimetru cyfrowego dokonali pomiarów przewodności elektrycznej przedmiotów wykonanych z drewna, plastiku, metalu i papieru, mierzyli rezystancję rezystorów, napięcie elektryczne baterii i zasilacza, sprawdzali właściwości diody półprzewodnikowej.

          Damian Adamek

        • Maj 2023

        • Na lekcjach informatyki uczniowie klas 4-8 grali w grę planszową "Cztery w rzędzie" przy użyciu robota Photon.

          Gra polegała na zaprogramowaniu ruchów robota na macie, tak, aby drużyna ustawiła w rzędzie cztery kółka lub krzyżyki. Uczniowie musieli wykazać się logicznym myśleniem, układać strategie i rozwijali wyobraźnię przestrzenną. Lekcje przebiegały w wesołej atmosferze.

          Na zajęcia koła majsterkowicza zawitała kolejna grupa uczniów. Uczestnicy zapoznali się z działaniem i obsługą suwmiarki i wiertarko - wkrętarki. Ćwiczyli umiejętność wbijania i wyciągania gwoździ wykorzystując młotek i obcęgi. Ćwiczyli również wkręcanie i wykręcanie wkrętów do drewna za pomocą wkrętaka.

          Damian Adamek

        • Czerwiec 2023

        • Na zajęciach koła majsterkowicza uczniowie kontynuowali ćwiczenie umiejętności wbijania gwoździ i pomiary suwmiarką.

          Oprócz tego rozpoczęły się prace na breloczkiem, które polegały na obcięciu kawałka drwna, naszkicowaniu kształtu ołówkiem i nadaniu tegoż kształtu za pomocą zdzieraka do drewna.

          Damian Adamek

    • Logowanie